کشف دو عامل مهم در ایجاد سرطان توسط محققان در انگلیس

توضیحات:

  • مطالعات جدید نشان می دهند، افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. بنا بر این گزارش، یک تیم تحقیقاتی از کالج ترینیتی دوبلین می گوید: نوعی سلول به عنوان قاتل طبیعی سلول های سرطانی در بدن وجود دارد که اگر از طریق چربی های اضافه در بدن به دلیل چاقی فرد احاطه شوند، فعالیت آن در مبارزه برای از بین بردن سلول های سرطانی متوقف می شود.

    دیگر تیم تحقیقاتی سرطان در بریتانیا نیز می گوید: چاقی به عنوان دومین عامل ایجاد سرطان بعد از سیگار شناخته شده است که هر دوی این عوامل قابل پیشگیری هستند و بیش از یک مورد در 20 مورد سرطان ـ حدود 22،800 مورد در انگلستان (هر ساله) ـ به علت اضافه وزن بیش از حد است.

    هم اکنون کارشناسان در حال بررسی این فرض هستند که چربی می تواند هم باعث آسیب سلولی و نیز سرطان شده و هم باعث رشد و افزایش سلول های سرطانی ایجاد شده در بدن شوند؛ بنابراین، دانشمندان ترینیتی در مجله طبی ایمونولوژی نشان دادند، چگونه سلول های آماده برای مبارزه با سرطان در بدن ـ که با چربی اشباع شده اند ـ به گونه ای بسیار کند و ناموفق عمل می کنند و همچنین امیدوارند، بتوانند درمان های دارویی را پیدا کنند که بتواند دوباره توانایی مبارزه سلول های «قاتل طبیعی» با سرطان را بازیابی کنند.

     

    پروفسور لیدیا لینچ گفت: بنابراین ترکیبی که بتواند جذب چربی از طریق سلول های "قاتل طبیعی" سرطان را متوقف کند، می تواند کمک رسان خوبی در طول درمان باشد اما مسلما راه بهتر، کم کردن وزن توسط بیماران است.

    دکتر لئو کارلین، از مؤسسه تحقیقات سرطان انگلستان بیتسون، نیز در این باره می گوید: هرچند ما می دانیم چاقی خطر ابتلا به سیزده نوع سرطان را افزایش می دهد، هنوز مکانیسم های مرتبط با رفع این مسأله را جدی نگرفته ایم. یکی از این راهکارها، می تواند سبک زندگی سالم و تغذیه مطلوب برای حفظ وزن مناسب باشد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد، ما علاوه بر تمرکز بر سیستم های ایمنی بدن، باید به سیستم متابولیسم بدن نیز توجه کرده و مراقب کنترل وزن مطلوب خود باشیم.

     


  • تهیه و تنظیم توسط اجاره و کرایه باند
    تماس : 09123722683- 021 44285741
    انتشار خبر در :