عاداتی که به پوست شما آسیب می‌رساند

توضیحات:

  • پوست شما اولین جایی ست که تحت تاثیر عوامل مختلفی از آلودگی گرفته تا آب و هوا و غیره... قرار می گیرد و از آنجا که این عضو بدن بسیار حساس است، خیلی زود از خود واکنش نشان می دهد. بنابراین باید بیش از پیش به آن رسیدگی کرد. اما کارهایی هستند که ما ناخواسته آنها را انجام می دهیم، در حالی که نمی دانیم می توانند تاثیر منفی روی پوست ما بگذارند. اگر شما هم دوست دارید که پوستی زیبا و سالم داشته باشید، از عاداتی که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم، دوری کنید.

    استفاده از لوازم آرایش کهنه

    این بار که می خواهید آرایش کنید، به شت های آرایشی توجه بیشتری نشان دهید. چند وقت است که از شت هایتان استفاده می کنید؟ شت ها و اسفنج های آرایشی کهنه حاوی باکتری هایی هستند که می توانند پوست را ملتهب کنند یا حتی منجر به عفونت پوستی شوند. بنابراین این بار که روی صورت تان قرمزی، التهاب، خارش یا حتی جوش دیدید، بدانید که لوازم آرایش کهنه می تواند یکی از دلایل آن باشد. بنابراین هر چند وقت یک بار آنها را عوض کنید تا پوست تان از باکتری ها در امان باشند.

    مواد غذایی آلرژی زا

     

    بین پوست و غذاهایی که مصرف می کنیم رابطه ای مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال افرادی که مقدار زیادی کربوهیدرات های مضر مصرف می کنند، بیش از دیگران در معرض آکنه قرار دارند. یا شیر از هم دیگر موادی ست که مصرف بیش از حد آن می تواند به پوست آسیب برساند. تحقیقی نشان داده آنهایی که شیرهای پر چرب به مقدار زیاد مصرف می کنند، ۴۴ درصد بیش از دیگران با خطر لک های پوستی مواجه اند. در واقع این نوع شیرها با برهم زدن هورمون ها نه تنها منجر به لکه بلکه آکنه نیز می شوند.

    استفاده زیاد از نی

     

    بهتر است که دور استفاده از نی های پلاستیکی را به کل خط بکشید زیرا این نی ها نه تنها به محیط زیست آسیب می رسانند، بلکه موجب چین و چروک دور لب های شما نیز می شود.

    لایه برداری بیش از حد

     

    همانطور که انجام ندادن لایه برداری پوست می تواند برای شما مضر باشد، لایه برداری بیش از حد نیز به پوست تان آسیب می رساند. در واقع افراط در این کار روغن های طبیعی پوست را از بین می برد که در نهایت می تواند منجر به التهاب و آکنه و خشکی پوست می شود. بنابراین شما نه تنها باید لایه برداری پوست تان را محدود کنید، بلکه باید در نوع آن هم دقت کنید. از آنجا که مدل های زیادی از لایه برداری پوست وجود دارد، بهتر است که مدل مناسب پوست تان را انتخاب کنید تا نتیجه ای عکس ندهد.

    استفاده از دستمال مرطوب

     

    شاید هر از چند گاهی وقت تمییز کردن صورت تان را نداشته باشید و به جای آن از دستمال های مرطوب استفاده کنید اما اگر این کار تبدیل به یک عادت شود، می تواند به پوست شما آسیب برساند. دستمال های مرطوب نمی توانند به خوبی پوست شما را تمییز کنند، علاوه بر آن مواد شیمیایی را روی پوست تان باقی می گذارند که به مرور منجر به التهاب و خشکی پوست می شود.

    لمس کردن پوست

     

    خیلی از ماها عادت داریم که پوست مان را مدام با دستمان لمس می کنیم اما اگر بدانیم که این عادت چقدر برای پوست مان مضر است، مطمئنا این عادت را کنار می گذاریم. از آنجا که دست مان پر از جرم و کثیفی ست، با لمس کردن پوست، به سادگی منتقل می شود. بنابراین بار دیگری که دست تان به طور ناخوداگاه به سمت صورت تان می رفت، جلوی آن را بگیرید.

    دوش گرفتن بیش از اندازه

     

    شما هر چند وقت یک بار دوش می گیرید؟ اگر جزو افرادی هستید که هر روز این کار را می کنید، بدانید که به پوست تان آسیب می رسانید. در واقع شستشوی زیاد پوست، روغن های طبیعی آن را از بین می برد و موجب خشکی پوست می گردد. علاوه بر تعداد دوش هایی که می گیرید، شما باید به دمای هوا نیز توجه کنید. آب داغ پوست تان را خشک می کند، از این رو از آب ولرم استفاده کنید.

    دمای هوای بالا

     

    از آنجا که دمای هوای بالا پوست را خشک می کند، بهتر است که دمای فضایی که در آن هستید را متعادل نگه دارید، در غیر این صورت پوستی ملتهب، قرمز و پوسته پوسته خواهید داشت.

    تمیز نکردن تلفن همراه

     

    شما تلفن همراه تان را همه جا، حتی گاهی در دستشویی، با خود می برید، از این رو صفحه آن یکی از آلوده ترین لوازمی ست که با خود به همراه دارید. زمانی که گوشی را به دست یا حتی در کنار گوش تان قرار می دهید، در واقع باکتری ها را به پوست تان منتقل کرده اید. از این رو بهتر است که هر از چند گاهی آن را با الکل تمیز کنید تا از ورود باکتری ها روی پوست تان جلوگیری شود.


  • تهیه و تنظیم توسط اجاره و کرایه باند
    تماس : 09123722683- 021 44285741
    انتشار خبر در :