هنر موسیقی سنتی

توضیحات:

  • از آنجایی که موسیقی همیشه تاثیر عمیقی بر روح انسان داشته ، می‌توان گفت در جوامع مختلف از جایگاه خاصی هم برخوردار بوده است. با اینکه هر هنری به نوبه خود تاثیر گذار بر روح و فکر انسان است اما موسیقی به دلیل تاثیر آنی و عمیق استحقاق رتبه اول در بین هنرهای هفتگانه را دارد. در ادامه محبوب ترین سازهای سنتی ایرانی را معرفی می‌کنیم.

    حتی موسیقی گسترده تر از چیزی است ک اکثرا درباره آن فکر می‌کنیم برای مثال صداهایی که در روزمره ممکن است بارها و بارها آن شنیده باشیم اما به اینکه می‌توانند یک موسیقی باشند دقت نکرده ایم.

    در واقع موسیقی که از آن می‌گوییم می‌تواند صدای شگفت انگیز آواز پرندگان باشد یا صدای دیگر اجزای طبیعت که در دنیای ما به شکل الهام گرفته شده ای تبدیل به قطعات موسیقی می‌شوند. آهنگسازان بزرگ در طول تاریخ با الهام از نواهای موجود در طبیعت موفق به ساخت آهنگ هایی شده اند که برای قرن ها فراموش نشده اند و همچنان موجب تاثیر شنوندگان می‌شوند.

    موسیقی علاوه بر تاثیر گذاری دارای قدرت بالایی در ایجاد مفهوم است در حدی که از گذشته تا کنون دولت ها و بزرگمردان زیادی در دوره های مختلف تاریخ سعی بر خاموش کردن صدای آن بوده‌اند اما موفق نبوده‌اند.

    در این مقاله سازکالا قصد داریم تا حدی با کلیات موسیقی ایرانی آشنا شویم و به بررسی محبوب ترین سازهای سنتی ایرانی بپردازیم.

    موسیقی نواحی ایران

    در عصر جدید گاها دیده می‌شود به دلیل تنوع زیاد در هنرها به خصوص از نوع مدرن ، برخی هنرهای دیگر ممکن است کمرنگ شوند و یا حتی به طور کامل از یاد بروند. اما نکته حائز اهمیت و خوشحال کننده درباره ایران این است که هنوز در سراسر کشور ما موسیقی نواحی و سنتی به صورت چشم گیری دنبال کننده و طرفدار دارد.

    موسیقی ترکی، کردی، لری، بختیاری، خراسانی، شمالی، جنوبی و… از انواع موسیقی ایرانی هستند که حتما تا کنون نمونه ای مشهور از آنها به گوشتان خورده است. همچنین برخی موسیقی سنتی ایران را با موسیقی نواحی اشتباه می‌گیرند اما در واقع بخش عظیمی از موسیقی نواحی ایران را می‌توان در بین موسیقی سنتی پیدا کرد و موسیقی نواحی عنصری ثابت در موسیقی سنتی ایرانی است. همین موضوع سبب شده است که اسطوره های موسیقی سنتی ایرانی همیشه با کمال میل موسیقی نواحی را که مانند رنگ های زیبا هستند به بافت موسیقی خود اضافه کنند.

     


  • تهیه و تنظیم توسط اجاره و کرایه باند
    تماس : 09123722683- 021 44285741
    انتشار خبر در :